„Kecskemét most is jó hely, azonban a várossal azon dolgozunk, hogy még élhetőbb legyen. Ha vannak jó munkahelyek, minőségi óvodák, iskolák, szórakozási lehetőségek, akkor nehezebben csábítható el magasabb fizetési ígérettel a munkaerő és könnyebb odavonzani az újakat” – mondta Ács László, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. HR igazgatója a Haszon.hu-nak a vállalat éves sajtótájékoztatóján. Hogyan keresnek új munkaerőt? Milyen eszközöket vetnek be a megtartásra?

Rendszeresen felbukkanó kérdéskör, hogyan lehet légiutas-kísérőként nagy társaságokhoz bejutni, milyen elvárásoknak kell megfelelni, kinek jók az esélyei. Hogy mekkora álláspiac ez, két légitársaságtól kapott válaszok mutatják: az Emirates 135 országból több mint 23 ezer légiutas-kísérőt alkalmaz. A Wizzair 700-800 közötti munkatársat vesz fel évente. Kell a munkaerő, mert az utas is több: például a Wizzair utóbbi egy éves forgalma 20, a Ryanairé 14 százalékkal nőtt az áprilisi adatok szerint. A közelmúltban beszéltem egy fiatal lánnyal, aki márciusban sikeresen vette a Qatar Airways felvételijét és egy légiutaskísérő-képző iskola vezetőjével. Néhány hasznos gondolat tőlük mindazoknak, akik ezt a pályát célozzák meg.


Többek között erre is választ ad a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara "Megbízható munkaadó" pályázata, amelynek első körében 23 cég kapta meg az elismerést a kamara közgyűlésén Varga Mihály nemzetgazdasági minisztertől.

Tízből négy startup cég szerint nehezebb lett az utóbbi egy évben a szoftverfejlesztők megtalálása. A leghatékonyabb eszköz pedig a személyes kapcsolatrendszer megmozgatása. A legkeresettebbek között a Java és .Net fejlesztők, az UX designerek és az adattudósok (data scientist) vannak – derül ki az április 20-21-én megrendezésre kerülő Startup Safary céges résztvevőinek körében végzett gyorsfelmérésből. Az IseeQ fejvadászcég szakértője szerint már nem a fizetés és a cég neve a döntő az informatikusok munkahelyválasztásánál, sokkal inkább a fejlődési lehetőség, a kihívást jelentő projektek és a munkakörnyezet. A cég összegyűjtötte az utóbbi egy évből a munkaadók által kínált fizetéseket. Négy év tapasztalattal, senior szinten már szinte természetes az 1 millió forint feletti fizetés.

Jelenleg is körülbelül 10 ezer magyar egyetemista tanul külföldön. A legtöbb célországban 5-15 százalékkal növekedett a magyar diákok száma az elmúlt években. Mi lesz velük, ha lediplomáznak?

Első európai buszgyárát nyitotta meg a kínai hátterű BYD Komáromban. A piacvezető elektromos buszgyártó 2018-ig 6,2 milliárd forintot fektet be, ehhez 900 millió támogatást kapott a magyar államtól. A BYD évi 400 buszt állít elő, ha teljes kapacitáson üzemel és 300 munkavállalót alkalmaz. A cég járművei futnak a világ legnagyobb elektromos buszflottájában London utcáin – hangzott el a hivatalos komáromi gyáravatón.





Árfolyamok

EUR: 307.98CHF: 282.73USD: 275.38
 

Karácsony Zoltán: Karrier tippek

Hogyan keres új munkaerőt a Mercedes?

„Kecskemét most is jó hely, azonban a várossal azon dolgozunk, hogy még élhetőbb legyen. Ha vannak jó munkahelyek, minőségi óvodák, iskolák, szórakozási lehetőségek, akkor nehezebben csábítható el magasabb fizetési ígérettel a...
Tovább >>
Károly világa

A francia elnökválasztás igazi tétje

Luxusgonddal küzdenek a franciák, legalábbis innen nézve. Az EU második legnépesebb nemzete szereti az életet, szereti a jóléti államot és forradalmi múltja ellenére utálja a változásokat. ...
Tovább >>