Üzleti ötletek

Nyugat-Európában nagy hagyománya van a régi autók gyűjtésének és kiállításának. Bizonyára örülnének az oldtimer tulajdonosok, ha nem drága nyugati szerelőkkel kéne karbantartatni autóikat, hanem jól és olcsóbban dolgozó közép-európaiakkal – például magyarokkal. Aki ért a régi kocsik javításához és van műhelye, felajánlhatja munkáját németeknek, osztrákoknak. Az autóipar gyengélkedése idején ez remek kiugrási lehetőség lenne szervizeknek. Érdemes szaklapokban és internetes szakportálokon hirdetni magunkat. Ám az üzletszerzéshez referenciamunka kell, így előbb erről szükséges gondoskodni. Hozzászólás


2014. október 16. csütörtök, 10:58
 

Bizonyára sok hölgy érezte magát kellemetlenül, ha autókereskedést keresett fel vagy szervizbe vitte járművét. A férfi kereskedők és autószerelők egy része hajlamos megmosolyogni, rosszabb esetben megvezetni a műszaki területen járatlan női ügyfeleket. Ezt ismerte fel egy berlini vállalkozónő és „Senorita Maria” (www.senorita-maria.de) néven autókereskedést nyitott Berlinben. Csapata csak nőkből áll, a kereskedés neve pedig vonzza a női ügyfeleket. Az alapító és ügyvezető, Maria Erkner nemcsak kifelé, hanem befelé is figyel az ügyfélközpontúságra: bevonja munkatársait a döntésekbe, figyel a dolgozói igényekre, jó hangulatú munkahelyet teremtett. Itthon is van hasonló: a Citroen szentendrei márkakereskedése nőknek kínál szolgáltatási csomagot. Hozzászólás


2014. október 16. csütörtök, 10:57
 

Nyugat-Európa több országában sikeres vállalkozás pizzaautomaták működtetése. A Let’s Pizza gépeiből például három percen belül friss, ropogós és forró étel kerül a vásárlók kezébe. Növeli az étvágyat, hogy az automata átlátszó üvegén keresztül látható minden munkafolyamat: a tészta keverése, a kisütés, a feltétek ráhelyezése. A gép 32 ezer dollárba kerül, az üzemeltetés viszont olcsó, ugyanis nincs élőmunka-költség (csak a feltöltés) és az a veszély sem fenyeget, hogy az eladó saját zsebre dolgozik. Egy 27 centiméter átmérőjű pizza alapára 5,95 euró (1800 forint). Akad olcsóbb megoldásra is példa, amikor a pizzéria a kész pizzát helyezi el az automatába és napi négyszer készít friss ételt. Hozzászólás


2014. szeptember 16. kedd, 11:02
 

A közösségi médiában zajlik a helykeresés, persze a Facebook árnyékában. Ennek egyik példája a szerelmespárokra fókuszáló fejlesztés. A „Between” (between.us) alkalmazást ifjú dél-koreai programozók találták ki, és már közel 4 millióan töltötték le, főleg Ázsiában. A párok találkáikat, fotóalbumukat szervezhetik vele közösen – és mindezt csak ők látják. Chatelnek, följegyzik kapcsolatuk történetét, és így a pasik se felejtik el a 100 napos jubileumot. Az alapítók szerint a Facebook hátránya, hogy nincs benne olyan virtuális hely, amit csak az ember párja lát. Éppen ezért a Betweenen csak egy kapcsolata lehet a felhasználónak. (Törölni is egyszerű, így napi 300 segélykérés érkezik: miként állítható helyre, amit hirtelen haragból tüntettek el.) Az app ingyenes, bevételt a célzott hirdetések, az ajándékküldés és a smileyk (hangulatjelek) hoznak. Hasonlóak még a Couple.me, a Simply Us (smplyus.com) és az Avocado (avocado.io). Tágabb privát térre épít az amerikai Path.com, ahol legfeljebb 150 ismerőse lehet az embernek. A FamilyLeaf és a Storytree pedig a családokra fókuszál.

Hozzászólás


2014. szeptember 16. kedd, 11:00
 

Könyvelő és adótanácsadó irodáknak kiugrási és új ügyfélszerzési lehetőség, ha interneten is elérhetővé teszik szolgáltatásukat. Erre jó példa a www.steuerberaten.de oldal, amelyet egy német adótanácsadó cég hozott létre. A cégvezetők úgy látják, nem kell minden ügyhöz személyes jelenlét. Ha az ügyfél saját, jelszóval védett felületére feltölti vagy e-mailben elküldi dokumentumait, az online adótanácsadók ugyanolyan hatékonysággal tudnak neki segíteni. Az adótanácsadó nem árul zsákbamacskát a megbízási díjról sem: egy részletes kérdőív kitöltésével bárki pontosan láthatja, mennyi a munkadíj (általában alacsonyabb, mint a személyes konzultáció esetén).   
Mivel egy ilyen oldal létrehozásához stabil és biztonságos informatikai háttér szükséges, elsősorban közepes és nagy adótanácsadó irodáknak érdemes belevágniuk.

Hozzászólás


2014. szeptember 16. kedd, 10:59
 

Eddig úgy tűnt, az interneten nem lehet eladni új autókat. A vevő nem csak látni, de tapogatni is akarja a kocsit és persze alkudni is szeretne. Erre cáfolt rá a Dacia, amely online is árulja modelljeit az e célra kifejlesztett Dacia Store-ban (országonként változó címmel, például: www.dacia.it/dacia-store). Igaz, egyelőre csak Olaszországban. Vajon miért bízik a Renault konszernhez tartozó román autógyártó az online értékesítésben? A Dacia az egyik legolcsóbb autómárka, a vásárlók zöme nem alkudozik. A gyár szerint azért döntöttek első körben Olaszország mellett, mert itt átlag feletti a piaci részesedésük, és a közönség nyitott az online vásárlásra. A sokféle felszereltség közül 15 klikkeléssel választhat a vevő, a szállítás pedig hat héten belül történik. Személyautó és furgon is kapható így, amely az online rendelésnél bejelölt kereskedőtől vehető át. A Renault szerint 2014 végére már minden európai országban elérhető lesz az internetes rendelés. Hozzászólás


2014. szeptember 16. kedd, 10:55
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

a
Hirdetés

Árfolyamok

EUR: 313,07CHF: 260,67USD: 251,18
Hirdetés